Over KNCV Academy - Hoe schrijf ik een succesvolle impactstrategie?

KNCV Academy - Hoe schrijf ik een succesvolle impactstrategie?

Hoe benoem je op heldere, toegankelijke wijze de maatschappelijke impact van je onderzoek? En hoe zet je dat in om relevante doelgroepen te bereiken? Tijdens deze workshop vertellen we je over het belang van een maatschappelijk communicatieplan en werk je aan de valorisatieparagraaf van je onderzoek. Je gaat dit in de praktijk brengen met een elevator pitch.

Inhoud workshop
In deze workshop werken deelnemers aan de maatschappelijke valorisatieparagraaf (inclusief communicatiestrategie) van hun eigen onderzoeksproject. Aan de hand daarvan krijgen ze inzicht in het belang van valorisatie en verspreiding van kennis voor hun persoonlijke carrière en hun onderzoek.

Voor wie?
Onderzoekers binnen academische en commerciële omgeving

Leerresultaten
Na afloop van deze cursus:

  • Begrijp je het belang van een impact-strategie.
  • Heb je geoefend met het vertellen over je onderzoek aan een niet-gespecialiseerd publiek.
  • Kun je verschillende doelgroepen identificeren die relevant zijn voor je eigen onderzoek.
  • Heb je handvatten voor het schrijven van een impact-strategie voor je eigen onderzoeksvoorstel. 

Cursusleiders
Michiel Hulshof is een van de oprichters van Tertium, een bureau dat zich toelegt op maatschappelijke valorisatie van wetenschappelijk onderzoek. Hij is een van de drijvende krachten achter De Oplossers, een groep van meer dan 500 wetenschappers uit verschillende vakgebieden die oplossingen bedenkt voor complexe maatschappelijke vraagstukken. Daarnaast schrijft hij voor Vrij Nederland en de Volkskrant over maatschappelijke impact van wetenschappelijke ontwikkelingen.

Frans van Dam is oprichter van ScienceCom consultancy en docent Wetenschapscommunicatie aan de Universiteit van Utrecht. Hij heeft veel ervaring in de wetenschapscommunicatie, zowel in universitair onderwijs als het trainen van presentatie- en schrijfvaardigheden. Hij is eerste auteur van het boek ‘Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis’ (2014) en coauteur van ‘Ingrediënten van geloofwaardigheid – goed eten onder de loep’ (2012). Hij was lobbyist/beleidsadviseur biotechnologie bij de Consumentenbond en hoofd communicatie van het Centre for Society and Life Sciences.

De volgende workshop ‘Hoe schrijf ik een succesvolle impactstrategie?' vindt plaats op donderdag 5 oktober.

Meld je hier aan!

Prijzen

Kosten:

KNCV-lid € 45,-
Niet-KNCV-lid € 85,-
(PhD)-Student en KNCV-lid € 25,-
(PhD)-Student en niet lid € 40,-

Klik hier voor meer informatie.

Locatie:
Utrecht (nog nader te bepalen)